ONLINE BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER

1. Lise Diplomasının bir kopyası (Gerekli)

2. Lise Diploma Transkriptinin bir kopyası (Gerekli)

3. Pasaportun bir kopyası veya kendisi (Gerekli)

4. Güncel sınav sonucu (SAT, ACT, ASL, ULUSLARARASI BAKALORYA SINAVI, AYÖS, ABİTUR, KONKUR, TQDK…)

Başvurular ücretsizdir ve sadece aşağıda linki bulunan online başvuru sistemi üzerinden yapılabilir. 

apply.atlas.edu.tr/s/track-application

Belge değerlendirme süreci beş (5) iş gününe kadar sürebilir.

BAŞVURU SÜRECİ

Başvurunuzu başarıyla teslim ettikten sonra, sistem size e-mail olarak BAŞVURU TAKİP KODU linki gönderecektir. BAŞVURU KODU BÖLÜMÜ’ne başvuru takip kodunuzu girdikten sonra, başvuru durumunuz hakkındaki detaylara ulaşabilirsiniz.

Ön Başvuru yapıldıktan sonraki adımlar aşağıdadır:

ADIM: 1

PIN Kodu ile Takip

Başvurunuz tamamlandığında, e-mail adresinize bir PIN Kodu gönderilecektir. Bu kodla başvuru durumunuzu takip edebilirsiniz.

BAŞVURU TAKİBİ GİRİŞİ: apply.atlas.edu.tr/s/track-application

ADIM:2

ÖN ÖDEME

Ön başvurunuz değerlendirilip onaylandıktan sonra Tıp ve Diş Hekimliği Fakültesi (Türkçe/İngilizce) programları için 5.000 USD, diğer lisans ve ön lisans programları için 1000 USD depozito ödemeniz gerekmektedir.

Depozito ödendiği halde, belirtilen süre içinde kayıt yaptırılmaz veya kayıt koşulları yerine getirilmezse, işlem ücreti olarak kabul edileceğinden depozito ücreti iade edilmez.

ADIM: 3

Makbuzunuzu Yükleyin

Ön ödemenizi yaptığınızda, lütfen sisteme makbuzunuzu yükleyin ya da international@atlas.edu.tr adresine gönderin, kabul mektubunuz 3 ile 5 iş günü içinde sisteme yüklenecektir.

ADIM:4

Öğrenci Vizesi İçin Başvuru Yapın

Depozito ödemesinden sonra kabul mektubunuzu alınca, en yakındaki Türk Elçiliğine ya da aşağıdaki linkten Konsolosluk’a öğrenci vizesi için başvuru yapmalısınız.

KONSOLOSLUK LİNKİ: https://www.konsolosluk.gov.tr/

Türkiye ve diğer ülkeler arasındaki uluslararası ve ikili anlaşmalara göre, uluslararası öğrenciler için birçok vize ve giriş seçenekleri mevcuttur. Uluslararası öğrenciler uyruklarına ve iki ülkenin arasındaki ikili anlaşmaya göre, vizeli veya vizesiz Türkiye’ye giriş yapabilirler. Türkiye’ye nasıl geleceğiniz ve hangi giriş yönteminin size en uygun olduğu hakkında bir fikir sahibi olduğunuzda, vizeniz için başvuru yapabilirsiniz.

Lütfen E-Vize başvuru süreciyle ilgili olarak menşei ülkenizin uygunluğunu kontrol edin ve/veya linke tıklayarak başvurunuzu yapın https://www.evisa.gov.tr/en/

Vizeden muaf ülkelerden Türkiye’ye gelen öğrenciler öğrenci vizesi için Türk Konsolosluğu’na başvurmak zorunda değildir. Ülkeye sadece Türkiye’deki kalış sürenizden daha uzun geçerlilik süresi olan bir pasaportla giriş yapabileceksiniz.

Daha fazla detaylı bilgi için sizi, ülkeye özgü bilgileri görebileceğiniz Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı'nın resmi web sitesine yönlendiriyoruz:

http://www.mfa.gov.tr/visa-information-for-foreigners.en.mfa

Daha ayrıntılı bilgi için, international@atlas.edu.tr adresinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

ADIM: 5

Kesin Kayıt Süreci

Kabul mektubunuzu aldığınızda, orada belirtilen zaman çerçevesinde kesin kaydınızı tamamlamalısınız. Aksi takdirde, kaydınız başka öğrenciye iade edilecektir.

KAYIT SÜRECİ

Üniversiteye kayıt olma hakkına sahip olan bütün uluslararası öğrenci adayları, kayıt için gerekli olan belgelerle birlikte, akademik yılın başlangıcından önce üniversitemize gelmelidir.

Resmi kaydınız için, aşağıda belirtilen belgelerin aslı ve fotokopisi, 1. katta bulunan Uluslararası Ofis’e getirilmelidir.

1. Lise diploması ve noter onaylı Türkçe ya da İngilizce tercümesi (zorunlu)

2. Lise transkriptinin aslı (transkriptin noter onaylı Türkçe ya da İngilizce tercümesi) (zorunlu)

3. Milli Eğitim Müdürlüğünden alınmış Denklik Sertifikası (Denklik, diplomanızın Türk Devleti tarafından Türk Lise Diplomasına eşdeğer olarak tanındığını kanıtlayan belgedir. Bu belge yurtdışındaki Türk Konsolosluğu veya Türk Elçiliğinden ya da İstanbul İl Milli Eğitim Genel Müdürlüğü veya e- denklik sisteminden temin edilebilir.) (gerekli)

4. Pasaportta kimlik bilgilerini gösteren sayfa (gerekli)

5. Öğrenci vizesi ya da ikametgâh kartı (gerekli)

6. Kesin Kabul Mektubunun kopyası (gerekli)

7. Biyometrik fotoğraf (2 adet) (gerekli)

Dil Gereksinimi

İngilizce dil yeterlik sınavı belgesi: TOEFL IBT min 75, PTE min 55, CAE B Düzeyi, CPE C Düzeyi, Atlas Yeterlik Sınavı 70/100 (çevrimiçi ve yüz yüze olarak yapılacaktır).

Resmi dili İngilizce olan ülkelerdeki öğrencilerin lise diplomaları dil yeterliği açısından kontrol edilerek, İngilizce Hazırlık eğitimi muafiyet işlemleri Üniversitemiz Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı tarafından yapılmaktadır.

OTURMA İZNİ BAŞVURUSU

Tüm uluslararası öğrencilerin Türkiye’ye geldikleri tarihten itibaren bir ay içinde en yakın yerel makamlardan oturma izni başvurusunda bulunmaları ve 90 gün içinde İkamet İzni Kartı almak için üniversiteye kayıt yaptırmaları gerekmektedir. Tüm öğrencilerin Türkiye Göç İdaresi Genel Müdürlüğü’nün internet sitesinden aşağıdaki şekilde online randevu almaları gerekmektedir;

https://e-ikamet.goc.gov.tr/

Öğrencilerin aşağıdaki belgeleri hazır bir şekilde Uluslararası İlişkiler Ofisine getirmesi gerekmektedir.

1. Online başvuru formu E-ikamet

2. En az bir yılı kapsayan geçerli bir sağlık sigortası poliçesi

3. Kimlik bilgilerinin olduğu pasaport kopyası, vize sayfası ve üzerinde giriş damgası

4. Biyometrik fotoğraf (4 adet)

5. Asıl öğrenci sertifikası (yeni tarihli)

6. Uluslararası Ofisten temin edilmiş diğer göçmen formu

7. Resmi ödeme makbuzuyla birlikte Türkiye’deki Vergi Dairesi’nden temin edilmiş Vergi Numarası

İkamet izni alabilmek için, pasaport süresinin en az altı (6) ay geçerli olması gerektiğini lütfen göz önünde bulundurun.

Oryantasyon haftası boyunca, ikamet izni başvuru formunuz hakkında uluslararası ofisten yardım alabilirsiniz.

ÖĞRENİM ÜCRETİ NASIL ÖDENİR

Öğrenim ücreti ödemesi için aşağıdaki yöntemlerden biri seçilebilir:

1. Banka Aracılığıyla Ödeme

HESAP ADI BANKA ŞUBE IBAN SWIFT KODU
İstanbul
Atlas
Üniversitesi
AKBANK
VADİ İSTANBUL
TR73004600781001000171324
AKBKTRIS

Not: Öğrenim ücretlerinde, öğrencinin adını, soyadını ve pasaport numarasını belirtmek zorunludur.

2. Online Ödeme

Buna ek olarak, öğrenim ücreti https://tahsilat.atlas.edu.tr/ adresinden, üye olmadan öde seçeneğiyle, kredi kartı/debit kartı ile online ödenebilir.

KONUT BİLGİLERİ

İstanbul Atlas Üniversitesi, ailelerinden uzakta olan öğrencilerimiz için konaklama sağlamaktadır; Güvenebilecekleri ve kendilerini evlerinde hissedebilecekleri rahat bir ortam sağlayan yurtlarda öğrencilerimizin tüm ihtiyaçları düşünülerek hizmet verilmektedir. Yurt imkânları doğrultusunda anlaşmalı olduğumuz yurtlarda öğrencilerimizin ihtiyaçları karşılanmaktadır. Bu yurtlar ulaşım kolaylığı açısından Üniversitemizin konumu göz önünde bulundurularak seçilmiştir. Söz konusu yurtlar ile Üniversitemiz arasında herhangi bir hukuki bağ ve/veya menfaat ilişkisi bulunmamaktadır. Yurtlardan sorumlu değiliz.

NOT: Öğrencilerimizin barınma ve güvenliğinin sağlanması amacıyla kampüs alanında yurt yatırımları aranmaktadır.